Az alvás segíthet a fogyásban, A szokások megváltoztathatják az alvás minőségét


az alvás segíthet a fogyásban

Érdemes átgondolnia, mennyit és hogyan alszik. Vida Zsuzsanna, a JóAlvás Központ neurológus főorvosa, szomnológus egy friss tanulmányt elemezve az összefüggésekre hívta fel a figyelmet. Tanulmányukból ugyanis kiderült, hogy a nem elégséges mennyiségű alvás nem csak a magas vérnyomás és a cukorbetegség kialakulásának lehet rizikófaktora, de az elhízásé is.

Az alvás segíthet a fogyásban? Christian Herder Azok, akik este fix időpontban mennek aludni, nagyobb eséllyel tartják meg testsúlyukat a fogyókúra után, vagyis megakadályozzák a rettegett jo-jo hatást. Ezt mutatja az alvási szokások és a súlycsökkentő program utáni megújult súlygyarapodás vizsgálata. Aki mindig más és más időpontban megy lefeküdni este, a súlycsökkentő program után gyorsabban hízik, mint a fix lefekvési idővel rendelkezők. Ez annak az elemzésnek az eredménye volt, amelyet Dániában, az Egyesült Királyságban és Portugáliában folytattak egy testsúlycsökkentő tanulmányból Navigálás az egészséges testsúlyhoz NoHoWamely a digitális eszköz előnyeit tesztelte a fogyásban.

A kevés alvás vagyis ami rövidebb 7 óránál pedig sokak problémája: a Centers for Disease Control and Prevention szervezet szerint 3-ból 1 amerikait fogyás suratban. Az angol kutatók azt kezdték el vizsgálni, néhány egyszerű, alvási szokásokkal kapcsolatos tanács segít-e az alvásidő növelésében. A következő egy hétben a résztvevők alvási naplót vezettek és szenzorokat is viseltek, amelyekkel detektálták, pontosan mennyi időt töltöttek ágyban és konkrétan mennyit aludtak.

Hogyan segíthet az alvás a fogyásban Ossza meg ezt a cikket Többet teszel, mint álmodozol arról, hogy edzés közben aludj - a pihentető éjszakai alvás segíthet a fogyásban és a testtartásban. Ha a jó egészségre gondol, az étrend és a testmozgás az első, ami eszünkbe jut.

Ezek felül a szakemberek a résztvevők táplálkozását is megfigyelték az adott időszakban. Az American Journal of Clinical Nutrition c. A kutatók hangsúlyozzák: bár jók az eredmények, az új szokások kialakításához több idő kell.

az alvás segíthet a fogyásban

Megváltozott étkezési szokások A tanulmány másik érdekessége az volt, hogy kiderült, azok, akiknek sikerült többet aludniuk, 10 grammal kevesebb cukrot és szénhidrátot fogyasztottak naponta, mint a keveset alvók.

Ugyanakkor a kutatók hangsúlyozták, hogy ez csupán egy pilot tanulmány, amely további vizsgálódást tesz szükségessé, mindazonáltal az eredmények figyelemfelkeltőek. Különösen annak fényében, hogy korábbi kutatások már igazolták a kevés alvás és a kevésbé minőségi táplálkozás összefüggéseit.

az alvás segíthet a fogyásban

Ugyanakkor az is közismert volt már korábban, hogy a rossz minőségű, kevés alvás és az alvászavarok az egészségre biztosan káros hatást gyakorolnak. Egy amerikai tanulmány szerint az apnoéban szenvedőknél az infarktus kockázata negyvenszer nagyobb, mint az egészséges embereknél. De a zavart éjjeli alvásnak nappali következményei is vannak. Aki kialvatlan, tapasztalhatja magán a fizikai és szellemi fáradtságot, a magasabb vérnyomást, a szívritmuszavart, az érzékszervek tompulását, a reggeli fejfájást, a csökkenő szexuális vágyat, a pszichés problémákat, akár a depressziót.

az alvás segíthet a fogyásban

Egy az alvás segíthet a fogyásban szerint az alvási apnoében szenvedő személyek ötször több közlekedési és munkahelyi balesetet okoznak — a tartós fáradtság és a koncentrálási nehézségek miatt. Mikor kell a segítség? Mindenképpen érdemes kivizsgáltatni magunkat, ha úgy érezzük, egész éjszaka gondolkozunk, nem tudunk kikapcsolni, és reggelente fáradtan ébredünk, napközben álmosakkimerültek vagyunk.

Feltétlenül szomnológushoz kell fordulni, ha éjszakai légzéskimaradással, apnoéval küzdünk.

az alvás segíthet a fogyásban

Ha az éjszaka során, esetleg többször arra riadunk, hogy egy-egy horkantás után levegőért kapkodunk, nagy valószínűséggel alvási apnoé betegségben szenvedünk, amely jelentősen növeli a magas vérnyomás, a szívinfarktus és a stroke kialakulásának esélyét is — hangsúlyozza dr.

Vida Zsuzsanna, a JóAlvás Központ neurológus főorvosa, szomnológus. Feltétlenül érdemes kivizsgáltatni, szomnológiai szűrővizsgálaton kívül gyakran van szükség más szakvizsgálatokra, például fül-orr-gégészet, kardiológia, endokrinológia, stb.

Ha sikerül megszüntetni a horkolást, azzal gyakran a hálótársak alvászavarát is megoldjuk, emellett olyan szubjektív panaszokon is segíthetünk, mint a nappali hangulatromlás, az ingerlékenység, a teljesítmény- és koncentrációcsökkenés, amely a nem megfelelő minőségű alvás következménye.

Végül ne feledkezzünk meg arról sem, hogy nemcsak a kevés, de a nem megfelelő minőségű alvás is elősegítheti az elhízást és gátolhatja a fogyást — a horkolás megszüntetése után eredményessé válhat az addig sikertelen fogyókúra.

Ezért hízol, ha nem alszol — alvás és fogyókúra kapcsolata. Gyakori megbetegedések A szokások megváltoztathatják az alvás minőségét Kevesebb alvás, nagyobb étvágy? Újévi fogyókúra? A jó alvás segít sikerre vinni Peak GYM edzőtermek Fogyás alvási ideje, Anyagcsere, étvágy és alvás Fogyás tippek Nincs két ember, aki a fogyókúra során egyformán reagál a diétás étrendre, mozgásra, ráadásul ezeken az alapvető dolgokon kívül a sikerben több más kisebb tényező is szerepet játszhat.